Stargate SG-13 RPG Wiki
Advertisement

Obranný granát M67 (Standard frag grenade - dle pravidel). Je standardní obranný tříštivý granát používaný armádou Spojených států amerických a stejně tak SG týmy. Obranný granát je na rozdíl od útočného používán obránci, kteří se většinou mohou schovat do připravených pozic a proto je jeho smrtící zóna mnohem větší než u granátu útočného. Obranný granát je opatřen silným pláštěm, který bývá často vizuelně rozdělen fragmentačními poli na povrchu (ne tak u M67, jeho povrch je hladký). Hlavním smrtícím účinkem tohoto granátu není uvnitř umístěná výbušnina ale střepiny primárně tvořené jeho pláštěm. Tyto střepiny mohou mít smrtící účinek až do vzdálenosti 100 metrů od epicentra výbuchu.

Granát M67 je také přezdíván "baseballový" granát podle typického kulového tvaru připomínajícího baseballový míček. Granát obsahuje 185 gramů trhaviny C-4 a celková váha granátu je cca 400 gramů. Fatální účinky má v okruhu cca do 10 metrů od epicentra, vážná zranění pak způsobuje všem v okruhu 10 až 20 metrů od epicentra výbuchu. Předpokládaný dosah pro odhození je 50 - 60 metrů u průměrného vojína.

Technické specifikace[]

Obranný granát M67

  • Typ - ruční obranný granát
  • Vyrobeno - USA
  • Váha - 400 g
  • Výška - 88 mm
  • Průměr - 64 mm
  • Výbušná náplň - 180g trhaviny C-4
  • Rozbuška - M213 (zpoždění výbuchu cca 4 až 5,5 sekundy)

Pravidla[]

Většinu času se nebudeme vyhodnocováním smrtících účinků granátů zabývat, nicméně v případě, že by to bylo nutné, pravidla jsou následující:

  • Poškození: speciální (3L + 3d10)
  • Dovednost: Dexterity + Athletics + 2
  • Síla granátu: 3
  • Sekundární efekt: sražení na zem
  • Zasažená oblast: 10 metrů

Vyhodnocení hodu se provádí následujícím způsobem - (Dexterity + Athletics + 2), v případě úspěchu granát dopadne na požadované místo. Po explozi jsou všichni v "zasažené oblasti" (do 10 metrů) zraněni za 3L + 3d10 (úspěchy), všichni v dvojnásobné vzdálenosti (v tomto případě do 20 metrů) za 3d10 (úspěchy). K poškození se nepřičítají úspěchy ze samotného vrhu granátem.

Jako obranu lze použít zalehnutí (-2 zranění), kryt či částečný kryt, případně balistickou ochranu (neprůstřelné vesty a ostatní zbroje). Všechny tyto ochrany nesnižují počet kostek ale přímo sílu zranění. Neprůstřelné vesty a ostatní neprůstřelné prostředky v tomto případě ale nesnižují vážnost zranění (L -> B) jako u střelných zbraní.

Obrana cíle se pro účinky exploze nepočítá.

Advertisement