Stargate SG-13 RPG Wiki
Advertisement

Nadporučík Mary Johannsonová

Johannsonová během služby na blízkém východě

Dlouhou dobu byla známá pouze coby mlčenlivá poddůstojnice s břitkým humorem, ale poté co byla za statečnost během mise povýšena do důstojnického sboru s hodností podporučíka, si ji začalo velení SGC mnohem více všímat. Ukázala se totiž být nejen vzdělaným antropologem a lingvistou (s extrémní schopností číst jazykové vzorce a naučit se tak v polních podmínkách syntaxi i naprosto neznámých jazyků), ale i talentovaným řidičem schopným pilotovat cokoli od závodního auta přes goa'uldský bombardér Al'kesh až po mateřskou loď.

Minulost[]

text bude ještě podléhat úpravám

Narozena roku 1972 ve Virginii. Odpromovala na Yale (obor Diplomacie, se zaměřením na Blízký východ) a ihned po škole odletěla do Saudské arábie, kde získala práci na Americké ambasádě v Rijádu.

Po dvou letech na Blízkém východě byla (v rámci jakéhosi diplomatického incidentu, nicméně bez udání bližšího důvodu) vyhoštěna ze země a nastoupila na Vojenskou akademii Letectva spojených států, kde absolvovala základní výcvik na letounech F-16, včetně výcviku pro přistání na letadlových lodích.

Studium na Akademii na vlastní žádost přerušila asi několik měsíců před závěrečnými zkouškami (nedostala tedy důstojnickou hodnost) a byla okamžitě převelena do Perského zálivu do administrativní služby na letadlové lodi USS George Washington (CVN-73). Jeji osobní složka z tohoto období podléhá utajení Ministerstva zahraničí Spojených států (na základě nedávné mise, kdy byla SG-13 vyslána na Floridu, lze dovodit, že se v této době zabývala prací pro CIA).

V roce 2000 byla převelena do zálohy a o rok později znovu povolána do programu SGC.

O jejím osobním životě není mezi personálem SGC mnoho známo a ona sama si své soukromí bedlivě střeží.

Johannsonová během výcviku na F-16

Současné zařazení[]

člen SG-13

Specializace[]

lingvistika, řidič a pilot

Psychologický profil[]

Komise se jednomyslně shodla, že poručík Johannsonová je zářným příkladem psychické vyrovnanosti a stability. Ve všech provedených testech dosahovala vysokých hodnot a v některých (zejména testujících verbální schopnosti) dokonce vysoce nadprůměrných.

Komise kladně hodnotí zejména schopnost zachovat chladnou hlavu v krizových situacích, stejně jako neobyčejné analytické schopnosti, které jsou velmi užitečné při práci v terénu, jak dokazují četné příklady v hlášení z misí týmu SG-13.

Komise doporučuje podrobnější sledování výkonů poručíka Johannsonové, aby bylo možné lépe posoudit, zda se hodí pro povýšení do velící pozice, nebo dokonce pro svěření vlastního SG týmu.

Ocenění[]

Purpurové srdce

Bronzová hvězda

Advertisement