Stargate SG-13 RPG Wiki
Advertisement

Plným jménem Jonathan Jack O'Neill (* 20. října 1952, Chicago, Illinois, USA)

Jack O'Neill

  • Hodnost: plukovník
  • Zařazení:Velitel SG-1
  • Předchozí zkušenosti: tajné operace/infiltrace, speciální zbraně a taktika, výbušniny, chemické zbraně
  • SN 66-789-7876-324 USAF

Minulost[]

Jako voják působil ve speciálních jednotkách, které prováděly tajné operace. V roce 1982 byl, společně s Kawalskym a důstojníkem Johnem, poslán do Východního Německa, aby zajal Ruského agenta. Mise skončila fiaskem když byl John zastřelen. Při další vojenské operaci v Iráku byl zraněn a jeho kolega, plukovník Frank Cromwell, si myslel, že je mrtev, takže tam O'Neilla zanechal. Jack tak strávil 4 měsíce v Iráckém vězení.

O'Neill byl ženatý se Sarah. Společně měli syna Charlieho. Charlie se však nešťastnou náhodou zabil Jackovou pistolí. O'Neill se z toho zhroutil.

Program Stargate[]

Rok po smrti syna byl Jack opět povolán do služby, aby se účastnil prvního vojenského výsadku skrz Bránu na Abydos. Zde své trauma překonal, přesto po návratu na Zemi trval na svém opětovném přesunutí do zálohy.

Krátce po Apophisově útoku na SGC byl, jako vojenský expert, povolán zpět do aktivní služby, aby vedl vojenskou operaci s cílem osvobodit zajaté vojáky SGC i osoby unesené z Abydosu - zejména chlapce jménem Skaara a Danielovu ženu Sha're (tito dva se však stali goa'uldskými hostiteli a nepodařilo se je zachránit).

Po vyřešení vzniklé krize a objevu stovek bran se stal velitelem prvního týmu SG-1. I přes nesouhlas NID si vymínil, že členem jeho týmu bude jaffa Teal'c. Zároveň doporučil Kawalskiho do velení týmu SG-2.

Advertisement