Stargate SG-13 RPG Wiki
Advertisement

Replikátor

Standardní Replikátoři jsou tvořeni z bloků, které lze přirovnat k počítači, a ve spojení jsou schopné různých činností. Bloky samostatně nemohou nijak škodit, jsou závislé na sobě. Bloky jsou vzájemně propojeny a komunikují v subprostoru. Podle Asgardů, každý blok obsahuje dva miliony kironových cest, které řídí molekulární strukturu replikátorů. Bloky se mohou spojit do různých forem, nejčastěji do podoby pavouků. Bloky jsou tvořeny z dostupných okolních materiálů (přednostně kovových).

Replikátoři jsou velmi nepředvídatelní díky své neuvěřitelné schopnosti adaptace. Vytvořili si imunitu proti většině známých energetických zbraní, např. goa'uldským zat'nik'atelům, ale například tyčové zbraně je už teoreticky dokáží poškodit skrze vystřelované svazky přežhavené plazmy. Replikátoři jsou však tvoření z okolních dostuných materiálů a například ty asgardské jsou velice odolné i proti takovémuto útoku. Pokud by se však objevil Replikátor sestavený například z hliníku či jiných méně odolných prvků, výstřel by jej mohl značně poškodit. Replikátoři proto raději volí odolnější materiály ke své reprodukci.

Jako vcelku účinné se prokázaly brokovnice, které ale Replikátory spíše zbrzdí, než aby je přímo zabíjely. I takový zpomalovací efekt, ale může hrát v případném střetnutí zásadní roli.

Na Zemi, či v její blízkosti, se Replikátoři zatím objevili pouze jednou, ale SGC je považuje za velmi reálnou a vážnou hrozbu, na kterou je třeba být připraven.

Advertisement