Stargate SG-13 RPG Wiki
Advertisement

Základna Stargate Command (SGC) se nachází 1000 metrů pod horou Cheyenne Mountain v Coloradu nedaleko Colorado Springs. Tyto prostory částečně sdílí s programem NORAD (Severoamerické velitelství protivzdušné obrany) avšak je od něj oddělena z hlediska struktury velení, aby nebyla narušena jeho standardní činnost.

Stav základny[]

Vchod do Cheyenne Mountain - sídla NORAD a SGC

Základna je schopná odolat chemickému i nukleárnímu útoku, ovšem není chráněna proti přímému útoku Goa'uldů. Původně to byl bunkr a nevyužívané zařízení, poté, co byla obnovena činnost hvězdné brány, byla základna předělána do dnešní podoby.

Místnost s Bránou se nachází v 28. patře pod zemí. Je těžce chráněna nejen technologií IRIS (titano-triniový štít těsně před horizontem událostí Brány), ale také obrannou jednotkou. Nachází se zde i místnost s vytáčejícím počítačem kterou lze, v případě nouze, chránit pancéřovými dveřmi, pokud má obsluha dostatek času k jejich uzavření. V případě ohrožení má velitel základny k dispozici autodestrukční systém. Základna je napájena normální energetickou sítí, má záložní zdroj i když by k efektivnějšímu a levnějšímu provozu stačilo několik naquahdahových generátorů.

Velitelé základny[]

Historie SGC[]

Kontrolní místnost Brány

Stargate Command a program Hvězdné brány byl oficiálně založen v roce 1997, i když v různých formách fungovalo již od roku 1945, kdy byla poprvé v novodobé historii vytvořena červí díra na P3X-972 - tento pokus však končil neúspěchem a vedl k pozastavení programu až do roku 1994, kdy Daniel Jackson odhalil systém zadávání adresy a tak mohla být vyslána výprava na Abydos, což vedlo k usmrcení goauldského vládce Ra a opětovnému zastavení celého programu - tentokrát pro jeho velkou nebezpečnost. V roce 1997 došlo k první invazi skrze Bránu na Zemi. Útočníkem byl Apophis, který z prostor SGC unesl několik osob. Následná záchranná mise vedená plukovnkem Jackem O'Neillem cestovala na Abydos, aby vyzvedla doktora Jacksona a následně na Chulak. Zde bylo osvobozeno velké množství (nejen pozemských) zajatců a s O'Neillovým týmem zpět přicestoval i Apophisův první muž - Jaffa Teal'c.

Tyto události vedly k založení SG týmů, které mají za úkol navazovat spojenectví s galaktickými civilizacemi, obranu Země a průzkumné mise (zaměřené na získávání nových technologií).

Technická úroveň a vybavení základny[]

SGC v základu disponuje vybavením, které je odvozeno od standardů Armády Spojených států amerických, ale zároveň disponuje i mnoha pokročilými technologiemi, které se často užívají spíše pro špionáž nebo se do výzbroje žádných (standardních) ozbrojených složek zatím nedostaly. SGC je také držitelem několik dílčích patentů založených na získané mimozemské technologii.

Zbraňová výbavenost[]

Pomineme-li výzbroj SG týmů a posádky základny, je základna vybavena rozsáhlým zbraňovým arzenálem včetně bojových vrtulníků Hughes AH-64D Apache, tanků M1A2 Abrams, obrněných transportérů a široké škály raket země-země a země-vzduch. Dále je základna napojena na celou síť vojenských letišť, který jsou schopna zajistit vzdušnou obranu během několika minut (v základním rozsahu, plná bojová aktivace zabere 10-15 minut).

Advertisement