Stargate SG-13 RPG Wiki
Advertisement

Po biologické stránce jsou Tok'rové naprosto stejní jako goa'uldi, liší se vlastně jen vztahem s/ke svému hostiteli. Narozdíl od goa'uldů nežijí v parazitickém vztahu, ale snaží se o dokonalou symbiózu. Jako své hostitele si (pokud to je možné) volí dobrovolníky, kterým výměnou za tělo, ve kterém mohou žít, poskytují nadlidskou sílu a dlouhověkost (běžně se hostitel dožívá zhruba 200 let - Tok'rové nepoužívají Sarkofág).

Tok'rové a jejich krystalické tunely

Tok'rové jsou jedním ze spojenců Tau'ri ve válce proti Vládcům soustavy. V doslovném překladu jejich jméno znamená "proti Ra"

V poslední době Tok'rové mnohem častěji poskytují SGC zpravodajské informace o zjištěných aktivitách Goa'uldů a dokonce zapojují některé SG týmy do svých operací. Nedisponují takovou vojenskou silou, aby byli schopní se postavit Vládcům soustavy v otevřeném boji, ale velmi dobře zvládají guerrilový boj a díky své síti informátorů mohou bez potíží zapadnout mezi obyvatelstvo na mnoha planetách. Disponují také pokročilou technologií umožňující maskování (tu ale i přes opakované naléhání NID nechtějí SGC vydat) a zařízením umožňujícím rychlé vytváření podzemních jeskyní změnou krystalové mřízky materiálu.

Hostitelem jednoho tok'ry (konkrétně Selmaka) je mimo jiné i otec mjr. Samanthy Carterové - generál Jacob Carter, který tak plní funkci prostředníka mezi Tok'ry a SGC. Toto spojení iniciovala právě Samantha Carterová, která byla krátce hostitelkou Jolinar, než tato byla zabita ashrakem - nájemným vrahem goa'uldů - díky tomu měla Samantha informace umožňující první kontakt s Tok'ry a navázání spojenectví.

SG-13 se také setkala s Tok'rou - jménem Bar'ushka (jméno hostitele není známo), který je podle všeho operativcem v terénu.

Advertisement